Sabtu, 15 Ogos 2009

JANGAN LUPA PADA SEJARAH

Pada tahun 1979, Lee Kuan Yew bercakap kepada NST, Herald dan lain-lain suratkhabar bahawa Singapura sama seperti Israel. Kalau Israel dikelilingi oleh Arab Muslim, Singapura dikelilingi oleh Malay Muslim. Maka tidak hairanlah sejak 1950an lagi Lee Kuan Yew sering mengadu kepada Pesuruhjaya Tinggi United Kingdom di KL, dan mengadu juga kepada wakil Duta Amerika Syariket di Singapura tentang ketakutannya kepada orang-orang Melayu.

Sebab itu, pada tahun 1965, apabila Tunku mengeluarkan Singapura dari Malaysia, Lee Kuan Yew cepat-cepat menubuhkan DAP dan menghantar wartawan Lim Kit Siang untuk mengetuai DAP di Tanah Melayu. Maka itu, PAP adalah DAP, DAP adalah PAP, matlamat mereka ialah menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Orang-orang Melayu terutama generasi muda Melayu tidak sedar, beberapa hari sebelum 13 MEI 1969, DAP telah menghantar ahli-ahlinya mengelilingi bandar KL dan mengapi-apikan orang Melayu dengan kata-kata "MELAYU [ SENSOR DC ], MELAYU BALIK KAMPUNG, MELAYU TANAM JAGUNG ". Dalam buku Tunku Abd Rahman juga ada menyebut peritiwa ini. Mereka membuat provokasi sedemikian kerana mereka (DAP) sudah hampir memerintah Selangor.

Menurut saksi primier di tempat kejadian, orang-orang DAP yang berarak dengan bendera DAP telah membuka seluar mereka dan menayangkan kemaluan mereka kepada gadis-gadis Melayu! Malangnya kini, ada pula puak-puak pimpinan Melayu seperti Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim, Husam Erdogan teams, dan kawan-kawan yang sewaktu dengannya boleh tunduk dengan permintaan-permintaab DAP untuk merampas hak-hak orang Melayu yang sedikit itu.

MB Selangor yang baru pulang dari Mesyuarat Raja-Raja Melayu di Terengganu pun boleh lagi memperolok-olokkan resolusi Raja-Raja Melayu. Mengapakah agaknya Melayu PKR yang diketuai oleh Orang Melayu bercakap lidah DAP? Mereka minta UITM dibuka kepada Bukan Melayu dan banyak lagi. Tidak membantah DAP mempertikaikan bahasa Melayu, azan, lagu Negaraku, Raja-raja Melayu, kesamarataan, keadilan semuanya dalam konteks DAP.

Malangnya pemimpin-pemimpin PKR tidak membantah! Adakah kerana terpaksa membalas budi kerana ada wakil menjadi MB dan terpaksa menyejukkan hati DAP yang tengah tahap meroyan kempunan untuk memerintah baik negeri dan negara.

Orang Melayu jangan lupa kaum cina berarak dihadapan rumah Datuk Harun di Kg.Baru ketika 13 Mei sambil melemparkan najis manusia dan najis anjing dipintu pagar rumah beliau. Umum tahu anjing adalah lambang penghinaan dikalangan umat Islam apatah lagi najisnya! Siapa yg merodok perut wanita melayu hingga mati yg ketika itu sedang sarat mengandung didlm panggung Odeon kalau bukan lelaki berbangsa cina dan dgn kejam dia mengeluarkan bayi itu lalu dicampakkan ke lantai! Ini disaksikan sendiri oleh seorang polis melayu yg terselamat dlm peristiwa berdarah tersebut..

Sebelum itu,semua org cina telah diarahkan keluar dari panggung tersebut dgn notis iklan yg dipamerkan dlm bahasa cina sejurus sebelum bermulanya peristiwa berdarah menyebabkan ribuan manusia yg tidak bersalah terbunuh!!














P/s: Kredit ditujukan buat Pak Ndak atas maklumat di atas. Senang untuk aku baca balik. Ya Allah, Jauhkan kami semua daripada malapetaka. Peliharakan keamanan di bumi Malaysia ini...


Oleh: Ampuan Awang @ Sharif NurulMubin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails